Gate nummer sju...

Väskan packad och du är redo för semester. Du är på flygplatsen redo att anamma luften av flygplan. Men du vet att snart känner du brisen i en känd semesterort. Bekymmer lämnar du hemma och är redo att återvända till vardagen tanned, glad och återhämtad. Jag vill stanna upp vid att du är redo att spendera de kommande timmarna trångt i ett flygplan med människor du inte känner.

Flyget ska städas, tankas och din väska ska lastas. Det är mycket som sker utan att du ser och du litar på ska fungera. Du litar på att din väska hamnar på rätt flyg, du förväntar dig att allt ska vara klart i tid så att du slipper vänta för att något i kedjan strular. Eller att det var för sent in på grund av förutsättningar ingen kan göra något åt. Så ta ett djupt andetag, läs en bok/text eller lyssna på en podd i väntan på att väskan lastas in i planet och de ropar ut “boarding” för ditt plan.

Troligen är planet i tid och allt rullar på som det ska, men låt oss säga att det inte blir så, att det som inte fick hända händer. Planet blir försenat, hur reagerar du? Irriterad? Då kommer detta låta hårt, du blir irriterad på den mänskliga faktorn, eller omständigheter ingen hade kunnat göra något åt. Hur reagerar du när du sätts i den situationen, där du ska leverera och inte håller en deadline för att “livet kom emellan”. Det kanske är sant, barnen har utvecklingssamtal, hunden åt mitt USB-minne eller bilden var igensnöad. Då kan jag garantera att du ber om mer tid, för du vill inte stå där och inte kunna leverera. Men du blir irriterad över omständigheter och ett försenat plan som du varken kan lösa problemet på eller vet vad som orsakar problemet. Så andas, läs en bok, lyssna på en podd och lita på att proffsen kommer lösa ditt problem. 

Sitter du i en situation där problemet växer och du som kund blir mindre och mindre nöjd för att löften blir större och större och fortfarande lika osynliga. Våga då bryta upp, se till andra lösningar. Ingen vinner på att du är missnöjd, allra minst du själv. Du har rätt att vara nöjd med vilka färger du har i din butik, vilket utbud du säljer och vilket kassasystem du ska ha. Du är proffset på din butik, på samma sätt som att du låter proffsen flyga dig till “den svenska drömmen” så låter vi dig vara proffset för din butik. 

Dina behov – vårt uppdrag! 

Sluta slösa tid och pengar – kontakta oss idag!