SJÖSTADENS MÅLERICENTER

2017 öppnades butiken Sjöstadens Målericenter AB. Det var ett gäng från färgbranschen som beslöt sig för att gå ihop och öppna en butik i ett område där de upplevde att det fanns ett behov. Därav landade de i Hammarby Sjöstad. Efter 5 år så ser de att det var en kanoninvestering och de fortsätter att växa. Det viktigaste i uppstarten utöver att ha tidigare kontakter, har varit att ge en bra service. Det finns inget man inte kan göra för att en kund ska bli nöjd och de erbjuder också fri utkörning av varor. I uppstarten fick IT-ansvarig uppdraget att kolla på vilka kassasystem det fanns och vilket som skulle kunna passa. De kom i kontakt med oss på Fackhandelsdata och allt kändes bra och de valde att ta in 900 Fackhandel.

Butiken är med i kedjan Colorama och för att kunna integrera mot webshop (System 900 Fackhandel erbjuder också integration mot webshop) med mera så beslutade de under hösten 2021 att byta till Coloramas system Nav-Nova. Det som låtit så bra, att allt skulle bli guld och gröna skogar med Nav-Nova, stämde inte. Deras förväntningar på det nya systemet och det som låtit så bra, krossades snabbt genom kassakrascher. Det nya systemet var väldigt komplicerat att lära sig och det fanns en mängd funktioner som de upplevde att det inte fanns ett behov av. Sedan i februari 2022 kraschade nya systemet helt och allt ”slocknade” i samtliga Colorama butiker som körde Nav-Nova. Tack vare att de inte hade packat ihop allt från System 900 så kontaktade de sin säljare Johan på Fackhandelsdata och han kom direkt dit och startade upp System 900. När alla Colorama-butiker med Nav-Nova fick köra papper och penna under lång tid pga systemkraschen så var Sjöstadens Målericenter AB snabbt igång med System 900, med sin kontant- och kreditförsäljning och med övriga funktioner.

De upplever att supporten och kontakten med oss på Fackhandelsdata fungerar hur bra som helst. Den mesta kontakten sker direkt med Johan som återkopplar väldigt snabbt och löser problem över telefon eller genom uppkoppling oavsett vad det är. Det är väldigt betydelsefullt att ha en så nära relation med sin systemleverantör. Till Fackhandelsdata ringer Sjöstadens Målericenter direkt och får hjälp med en gång.
Detta i stället för att som fallet är med många andra leverantörer, behöva maila och starta en tidskrävande ärendehantering eller sitta i timmar och vänta i telefonkö. Man lär sig System 900 ganska snabbt och det finns inte massa olika sätt att utföra saker på utan det är väldigt användarvänligt. Ett par knapptryck och du har gjort allting.

Drömmen för butiken är att fortsätta växa på både målerisidan och på konsumentsidan, de börjar känna att de växer ur lokalen och olika tankar går om hur de ska expandera.